Defenestrate

Tvorba hier a kreativita všeobecne

You are not logged in.

Announcement

Toto je fórum o vývoji hier a súťaži IHRA. Všetko je rozrobené. Informácie o fóre.

#1 20.11.2014 20:45:14

Kiith-Sa
Administrator
Registered: 11.10.2014
Posts: 23

IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

V rámci seminára Bez(a)dis sa 3.12.2014 uskutoční prednáška "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností". Prednášať bude Martin Bačo, spoluzakladateľ košického indie štúdia Fishcow, ktoré stojí za hrou Gomo a momentálne pracuje na ďalších projektoch.

Vstup je bezplatný a všetci súťažiaci IHRY a ďalší záujemcovia o vývoj hier sú vítaní.

Prednáška sa uskutoční v stredu 3.12.2014 o 13:30 v "nonstop" miestnosti na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach (Jesenná 5 - mapa) - v historickej časti budovy na poschodí.

Viac informácií nájdete na Bez(a)dis stránke prednášky, prípadne ak potrebujete viac informácií, môžete sa spýtať v tomto vlákne.

Táto prednáška by mala byť prvou zo série občasných prednášok a prípadne stretnutí týkajúcich sa vývoja hier. Ak robíte hry a chcete pomôcť slovenskej gamedev komunite, prezentovať svoj projekt alebo sa podeliť o svoje skúsenosti s tvorbou hier (inak povedané; ak máte návrh na prednášku), kontaktujte nás na adrese ihra[AT]science.upjs.sk alebo na tomto fóre.

Offline

#2 21.11.2014 19:50:17

bwpow
Member
From: Oslo, NO
Registered: 01.11.2014
Posts: 9
Website

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

Neviem, kam to zavesit, takze to dam sem a pripadne to presunte.

Mna, ako potencialneho nezavisleho vyvojara, by zaujimali skusenosti ludi, ktori viedli uspesne kampane na kickstarteri a vyzbierali nezanedbatelne prostriedky (aspon tych 100k USD). Neviem, kolko takych ceskoslovenskych projektov je, ale o jednom viem urcite: https://www.kickstarter.com/projects/12 … eliverance. Tato hra ma sice vobec nezaujima, ale mozno by nebolo uplne zbytocne sa skusit z oficialnej pozicie ihry/bezadisu ozvat tejto firme, ci by neboli ochotni poslat niekoho, kto by vedel zasvetene odprednasat o vedeni uspesnej kampane.

Offline

#3 22.11.2014 05:57:53

Kiith-Sa
Administrator
Registered: 11.10.2014
Posts: 23

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

Je to dobrý nápad, určite by stálo za to sa aspoň opýtať, len neviem či by sme Vávru alebo niekoho z okolia presvedčili, mám dojem že každá človekosekunda ich teraz vyjde draho.

(Čiastočne) zo Slovenska viem iba o The Mandate, ale neviem či medzi ľuďmi čo sa starali o samotnú Kickstarter kampaň sú nejakí Slováci. Viac týmov je v Poľsku, ale tam ide skôr o 10k ako 100k (napr. M.O.R.E).

Offline

#4 06.01.2015 04:39:02

bwpow
Member
From: Oslo, NO
Registered: 01.11.2014
Posts: 9
Website

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

No, asi sam skusim Kickstarter kampan na 25k USD. Nejaky ten mesiac sa hram s Unreal Enginom 4 a myslim, ze som konecne nasiel nastroj, v ktorom dokazem realizovat svoju predstavu. Ak sa mi poradi vybrat pozadovane prostriedky, tak davam vypoved, stahujem sa do Prahy (nizsie naklady) a pol roka na tom budem makat. A potom mozem prist o vysledku (ci uspesnom alebo neuspesnom) porozpravat na bezadis smile

Offline

#5 07.01.2015 02:05:30

Kiith-Sa
Administrator
Registered: 11.10.2014
Posts: 23

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

UE4 vyzerá fakt dobre, na UPJŠ máme k nemu teraz prístup zadarmo (akademické licencie), a prístup k zdrojáku je pre mňa killer feature.

Myslím že aj v prípade neúspešnej kampane by zo skúsenosti z Kickstarteru mohla byť veľmi užitočná prednáška.
Keď/ak tá kampaň začne, nezabudni poslať správu nech aj IHRA/košická herná komunita môže sledovať priebeh prípadne sa zapojiť.

Len dopredu varujem že KS kampaň je obrovské množstvo práce.

Offline

#6 07.01.2015 04:34:25

bwpow
Member
From: Oslo, NO
Registered: 01.11.2014
Posts: 9
Website

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

Sam nemam este presnu predstavu, rozmyslam nad moznymi formami propagacie/vytvorenia hype. Zatial aspon zapracujem na sebapropagacii formou blogu o hre, ktoru teraz vyrabam pre IHRU a planujem v niektorych pokrocilejsich castiach nacrtnut myslienku hry, ktoru by som chcel robit cez KS. Na zaklade feedbacku potom budem pokracovat dalej. Este je tu aj moznost ziskat investora, ktory by mohol zafinancovat polovicu penazi, ak sa KS kampan podari, cize sa moze gol znizit z 25k na 15k EUR. Myslim, ze aj toto je cesta k prostriedkom, lebo ziskat len tak investora na hru je asi v nasich koncinach nerealne, ale uspesna kampan moze niekoho presvedcit, ze do daneho projektu sa oplati investovat, kedze je o neho realny zaujem.

Este uvidime. Teraz sa hlavne v prvom rade musim oslobodit z terajsej roboty.

Offline

#7 09.01.2015 02:03:58

Kiith-Sa
Administrator
Registered: 11.10.2014
Posts: 23

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

(Toto je asi obvious, ale) V prípade blogu je dobré prepojiť s nejakou existujúcou komunitou/fórami, napr. venujúcej sa tomu istému žánru (if applicable) alebo napr. devlog na TigSource (tam začala každá druhá "veľká" indie hra), reddit/r/gamedev atď. Samozrejme môžeš postovať aj na tomto fóre (je tu 0 obsahu, čoho hlavný dôvod je ale fakt že je tu 0 obsahu čo neláka k postovaniu obsahu, teda aby tu nebolo 0 obsahu najrpv tu musí byť ne-0 obsahu).

Čo sa IHRY týka (reminder) prihlásiť sa dá do 31.1.

Offline

#8 27.01.2015 12:01:29

bwpow
Member
From: Oslo, NO
Registered: 01.11.2014
Posts: 9
Website

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

Pustil som sa teda do pripravy na kampan a zacal oslovovat potencialnych investorov. Uz len rozmyslam, ci sa oplati pustit do kampane na kickstarteri a babrat sa so zhananim prostrednika v niektorej z povolenych krajin, alebo ist na indiegogo. Pravdupovediac, ked som si prechadzal projekty na oboch strankach, tak indiegogo na mna posobi maximalne nedoveryhodne. Navyse tam maju vyslovene projekty, ktore su podvod. Samotnu kampan by som chcel spustit od 1.3., takze je este cas na rozhodovanie.

V Norsku mam par znamych, co to mozu zobrat na seba, ale potom tie problemy s danami. Preco tam ti mantaci nemozu pridat CR a SR? smile

Offline

#9 27.01.2015 23:17:57

Kiith-Sa
Administrator
Registered: 11.10.2014
Posts: 23

Re: IHRA Prednáška: Martin Bačo: "Vývoj PC hry bez kapitálu a skúseností"

Indiegogo má horšiu povesť a je tam menej ľudí (a áno, pustia tam akýkoľvek odpad), ale aj tam boli zafinancované mnohé dobré 'veľké' projekty. Ale dobrý Indiegogo projekt vyberie väčšinou tak 30% toho čo dobrý KS projekt.  KS v ČR a SR bude dnešným tempom behom 15-20 rokov.

Podľa mňa prioritou by malo byť oslovovanie potenciálnych hráčov (komunít) a indie vývojárov; aby KS kampaň mala šancu na úspech treba aspoň pár 100 backerov hneď prvý deň, a ľudí ktorých to zaujíma natoľko aby to sami propagovali. A samozrejme demo, ideálne hneď počas oslovovania tých hráčov. Bez dema tí hráči neprídu pokiaľ sa na projekte nepodieľa nejaký Brian Fargo alebo Chris Roberts. Ako jeden example (len example, viem že toto je extra náročné): dobrý prístup mal Wolfire Games keď v pravidelných intervaloch robil video blog "čo som teraz spravil a ako to vyzerá v hre" pre Overgrowth. Všetci indie vývojári o tom vedeli a následne slúžili ako megafón pri propagácii.

Potom aj v prípade neúspechu KS kampaň zväčší komunitu čo môže pomôcť neskôr. Na druhú stranu vyslovene vyfailovaná kampaň môže hru pochovať.

Jedna vec čo vyslovene neodporúčam je Flexible Funding na Indiegogo; je to naraz aj nedôveryhodné aj dobrý spôsob samovraždy (vyberiem 80%, dostanem som tie peniaze ale nie dosť a hra bude unpolished/nahovno - nespokojní backeri - nulová šanca pri ďalšej kampani).

Offline

Board footer

Powered by FluxBB